اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل
درباره وبلاگ
منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی (ع): پیشدستی در کارهای عملی وظیفه بزرگ اخلاقی و عاقلانه دولت ها ، صنعت گران ، کشاورزان ، سرمایه داران و کارآفرینان، پژوهشگران، طراحان علمی و صنعتی ، استادان دانشگاهها، مدیران اقتصادی و پارک های علمی و فناوری است و وظیفه همه این است که کشور را در برابردشمنان، مستحکم ، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیرپذیر کنند. این موضوع، یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.
(رهبر معظم انقلاب)
مجموعه‌ی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در واقع یک الگوی بومی و علمی است که برآمده‌ی از فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است؛ متناسب با وضعیت امروز و فردای ما است

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه به ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و با حضور اعضاء در محل این نهاد برگزار شد.

در این جلسه، ادامه بررسی عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد پیگیری شد.

با آغاز جلسه و پس از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابتدا چهارده نفر از اعضای مجمع دیدگاه‌ها، نظرات و سؤالات و شبهات خود را به مدت هفتاد دقیقه در خصوص گزارش جلسه قبل معاون اول رئیس جمهور جناب آقای دکتر جهانگیری، رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همکاران ایشان در خصوص عملکرد اجرایی این ستاد مطرح کردند.


سپس  جناب آقای دکتر طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی،  دکتر دژپسند دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و  دکتر قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی و همچنین برای جمع بندی، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی، ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام اعضای محترم مجمع به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توجه جدی به نظرات و دیدگاه‌های مؤثر اعضا، به سؤالات و شبهات مطروحه پاسخ دادند که مورد تشکر و تقدیر رئیس و اعضای مجمع قرار گرفت.

گفتنی است در جلسه گذشته دکتر جهانگیری، چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و گزارشی از کلیات عملکرد ستاد فرمادهی اقتصاد مقاومتی از زمان ابلاغ آن توسط رهبر معظم انقلاب و هم‌چنین دکتر دژپسند نیز گزارشی مبسوط و مصوّر از اهتمام جدی دولت برای اجرای این سیاست‌ها، تحت عنوان نقشه راه اقتصاد مقاومتی باهدف اقتصاد پویا و پیشرو، بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و پنج رویکرد درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیانی، عدالت‌بنیانی و مردمی بودن اقتصاد ارائه کردند.

ارائه گزارش عملکرد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در 4 بخش ساختار و فرآیند، عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی مجری پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه فرابخشی و بخشی و نتایج و دستاوردها تبیین و تشریح گردید.

 


X