اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل
درباره وبلاگ
منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی (ع): پیشدستی در کارهای عملی وظیفه بزرگ اخلاقی و عاقلانه دولت ها ، صنعت گران ، کشاورزان ، سرمایه داران و کارآفرینان، پژوهشگران، طراحان علمی و صنعتی ، استادان دانشگاهها، مدیران اقتصادی و پارک های علمی و فناوری است و وظیفه همه این است که کشور را در برابردشمنان، مستحکم ، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیرپذیر کنند. این موضوع، یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.
(رهبر معظم انقلاب)
مجموعه‌ی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در واقع یک الگوی بومی و علمی است که برآمده‌ی از فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است؛ متناسب با وضعیت امروز و فردای ما است
اشتغال پایدار با اجرای طرح های توسعه ای با محور بخشهای دارای مزیت نسبی ملی و بین المللی و جهانی ایجاد می شود.

بخش های دارای مزیت باید در همه حوزه ها شناسایی شود و ایران در حوزه های معدنی و صنایع نفت و گاز و همچنین ترانزیت گردشگری می تواند حرفهای زیادی در منطقه و جهان داشته باشد.

توسعه بخشهای مزیت محور سبب می شود که رقابت هم بیشتر شود و توسعه رقابت و رفع انحصار کمک خواهد کرد که هزینه های تمام شده تولید هم کاهش یابد.

دولت برای توسعه اشتغال پایدار باید این بخش های پرمزیت را شناسایی کند و باید از سیاست زدگی در برنامه ریزی ها هم پرهیز شود و هر دولتی که سرکار می آید باید به این بخشها توجه کند.

راه میانبر برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز بیست ساله هم توجه به بخش های دارای مزیت نسبی است و با توجه به گستره دانش فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز داریم که اقتصاد دانش بنیان را نیز در اولویت قرار دهیم که به تحقق اقتصاد مقاومتی هم کمک خواهد کرد.



X